Co se mi (ne)povedlo v roce 2015

Začátek roku, to bývá často zejména velký optimizmus, jak to bude vše v novém roce perfektně fungovat. Přitom ale, ne každý se napřed podívá zpět, aby kriticky posoudil, co kde vše podělal. Proto i já se podíval, co se mi (ne)povedlo podle původních představ. Zcela záměrně jsem napsal představ, ne plánů. Protože málokdo si něco plánuje. A pokud ano, tak stylem stavění vzdušných zámků někde v představách. Místo toho, aby nejdříve vyhodnotili, kde jsou, kam se chtějí dostat, co vše pro to musí udělat. Já se nad tím tentokrát docela hodně zamýšlel, zvažoval reálné možnosti a plánoval, co a jak udělal lépe v letošním roce.

Vlastně, nezabýval jsem se výše uvedeným bilancováním a plánováním jen v posledních dnech na přelomu roku. Dělal jsem si osobní revizi stavu, kde jsem, kam chci jít dál, a jaké mám možnosti, už asi tak měsíc. Snažil jsem se podchytit do nějakého rozumného definovatelného stavu veškeré svoje rozpracované projekty a stanovit si, jak v nich dále pokračovat. Vytvořit z nich kompaktní a provázaný systém, kde by vše na sebe navazovalo. A jsem docela překvapený, co z toho v podobě plánu nakonec vzniklo.

Nyní se ale budu v tomto textu zabývat spíše rokem 2015. Posouzením, co se mi povedlo, co jsem naopak pokazil. Vše jsem shrnul do pěti oblastí, které vyhodnotím samostatně, i když vše spolu samozřejmě souvisí.

1) Základní zdroje příjmů

Mé podnikání, o kterém zde na webu Deník milionáře píšu, není rozhodně mým jediným a hlavním zdrojem příjmů. Většinu mého podnikatelského času zabírá jiná činnost, která se týká dalších lidí a nemám proto oprávnění tu o tom jakkoliv psát. Přesto, pro pochopení všeho dalšího je nutné se tu o tom zmínit.

Tato výše uvedená část podnikání generuje v současné době zhruba dvě třetiny mých příjmů. Zabírá také podobný poměr mého času. Přesto ale vnitřně cítím, byl bych mnohem spokojenější, kdyby se ten poměr otočil. Vnitřně mě baví spíše to, čím se zabývám zde na Deníku milionáře. I z toho důvodu jsem s tímto stavem dosti nespokojený a cítím to jako jeden z problémů, které by bylo vhodné v budoucnu řešit.

2) Být vidět

V letošním roce bylo jedním z mých hlavních cílů se více zviditelnit, aby mě lidi znali. Chtěl jsem proto založit několik webů, díky kterým bych mohl na lidi působit. To se mi z časových důvodů nepodařilo realizovat, přesto si myslím, že i tak jsem se dostatečně zviditelnil. Zejména díky Affiliate (viz jeden z posledních bodů). Někdy jsem byl až překvapený, kdo všechno mě zná. Dokonce jsem zjistil, že i lidé, kterých si dost vážím za to, co dělají, mě už znali, i když jsem si původně myslel, že snad nemají o mé existenci vůbec ponětí. A to jsem se s nimi setkal osobně poprvé v životě. Takže, internet funguje spolehlivě, zřejmě zabírá i to, že se snažím nejít až tak v davu, že jdu naopak často svou vlastní cestou.

3) Navázat kontakty

Nestačí být jen pasívně vidět. Ve výsledku je důležitější, s kolika lidmi jsem ve vzájemném aktivním kontaktu. Nebylo proto mou snahou někomu za každou cenu něco prodávat. Soustředil jsem se spíše na navazování kontaktů, které mohou být pro mé další podnikání důležité. Jsem proto rád, že díky Affiliate jsem se osobně seznámil s několika lidmi, o kterých si myslím, že patří v oboru, který mě zajímá ke špičce. Myslím si, že takové kontakty jsou moc důležité. Navíc, dalo by se říct, finančně těžko vyčíslitelné.

Kontakty navazuji nejčastěji pomocí Facebooku. Další možností jsou osobní setkání. Nejvíce pro mě znamenalo setkání lednové setkání v Tatrách (popsáno zde už dříve) a květnové týdenní setkání na Středozemním moři. V obou případech se jednalo setkání lidí, kteří se věnují Infopodnikání a Affiliate. V obou případech jsem byl na setkání jako partner, který se umístil v hodnocení partnerů na předních místech.

4) Affiliate

Své příjmy, které mě zde na Deníku milionáře zajímají, jsem měl zejména jako Affiliate partner několika zajímavých kampaní. Přitom, stejně jako ve výše uvedené oblasti navazování kontaktů to nebyl můj nejdůležitější cíl. Zapojoval jsem se totiž do Affiliate kampaní hlavně proto, abych dokonale poznal lidi, co propagované produkty tvoří, aby oni také poznali mě. Navíc, abych se co nejvíce seznámil s tím, jak to vše chodí, co s čím souvisí. Poznat zevnitř velké reklamní kampaně, poznat jak probíhají. Dalo by se až říct, že finanční příjem z Affiliate byl už jen příjemný důsledek. Nechci zde uvádět nějaká přesná čísla, snad ale bude stačit, že můj příjem y Affiliate bylo šestimístné číslo.

V některých kampaních jsem se dokonce umístil jako jeden z TOP partnerů v první desítce. I díky tomu jsem měl možnost zúčastnit se výše uvedených setkání Affiliate partnerů. Znovu, přínos takového setkání je těžké finančně vyjádřit.

Jen tak pro inspiraci, následuje koláž výsledovky sumářů odměn z různých kampaní, zaznamenaných v Affilboxu, samozřejmě jen z některých:

5) Vlastní produkt (služba)

V současné době neprodávám žádný vlastní produkt, žádnou svou službu. Více jsem se totiž zaměřoval na výše uvedené oblasti, které však s vlastním produktem často souvisí. Pro mě je to totiž součást přípravy na vlastní produkt. Mým cílem bylo totiž až dosud čerpat znalosti a inspiraci, co a jak vytvořit, aby to bylo pro lidi zajímavé.

Jak už jsem uvedl výše, nejsem vázaný pouze na příjmy, které by se mi generovaly z činností, o kterých píšu zde v Deníku milionáře. Nejsem proto nijak vázaný tím, co a kdy lidem nabídnu. Nesnažím se něco uspěchat, v klidu raději zkoumám a tvořím.

V současné době připravuju několik produktů, které spolu dosti souvisí a na sebe navazují. Jsou v různém stupni rozpracování, nemám přitom ale konkrétní plán a termíny jejich dokončení. A toto je podle mě právě má největší chyba. Cítím, že je už načase vykašlat se na to, stále něco zkoumat, hledat inspiraci a možná řešení. Je to současně také hlavní výsledek mého osobního vyhodnocení úspěšnosti roku 2015.

Co dál v roce 2016?

Jako mnoho jiných, taky dumám co dál, na co se v letošním zaměřit. Ohlížím se proto zpět a hledám, co a jak změnit. Možností a nápadů je hodně. Od naprosto běžných, kdy se ve výsledku nemusí letošní rok od toho předchozího ničím lišit, až po ty doslova šílené, kdy bude na konci vše jinak. A právě tato varianta mě láká nejvíce. V mé hlavě se rodí koncepce roku 2016, kdy bych zavedl do praxe to, na co se chystám už několik roků. Podrobněji o tom zase až někdy příště.

Mohlo by vás také zajímat:

Tohle mě zaujalo 🙂

ANO, mám zájem vstoupit mezi VIP čtenáře tohoto webu, kterým jsou občas a nepravidelně zasílány další zde běžně nepublikované informace, zejuména z oblasti moderního podnikání na internetu. Získám tím větší přehled o dané problematce. Souhlasím, že tyto informace jsou pro mě z-DAR-ma! ZDE najdete podrobnější informace.

Nebude vám chodit žádný SPAM, budete mít možnost se kdykoliv okamžitě odhlásit.

Updated: 27/01/2017 — 01:02

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Deník (budoucího?) milionáře © 2014