Je infopodnikání zlatá horečka, nebo letadlo?

Jsem příznivec infomarketingu a infopodnikání. Je to oblast, ve které cítím možnost očekávaných velkých změn. U nás je vše na rozdíl od zahraničí ještě stále v počátcích. Stále se tu učíme a hledáme cesty. Ukázalo se už u nás několik „zlatokopů“, co se snaží na tom vydělat velké peníze. Před rokem zhruba touto dobou to byl mnohými kritizovaný David Kirš. V současné době je velmi populární Jiří Vokáč Čmolík a jeho Neurorestart. A jak už to bývá, populární v obou směrech. Někteří jsou z toho co nabízí nadšení, další jej za to kritizují. I já mám svůj vlastní názor, kdy se snažím jako vždy vidět vše z různých stran.


Mohlo by vás také zajímat:

PRODEJ SVŮJ TALENT, nový program Davida Kirše

David Kirš v současné době (20/02/2016) spustil nový program, který je nástupce jeho Milionového impéria z roku 2012. Vše přepracoval a doplnil. Pokud proto hledáte nové možnosti v podnikání, možná by vás to mohlo zajímat.

Prodej svůj talent - LIVE TRAINING dva akční dny naživo v Brně
Podrobné informace o programu (včetné mého názoru, zda se vyplatí do něj vstoupit) zde na www.KupInfo.cz
Jak dokázali ostatní prodat svůj talent, Ebook zdarma (126 stran): Milionové příběhy
Registrace na bezplatný seminář na www.ProdejSvujTalent.cz
Podrobné informace o programu na www.ProdejSvujTalent.cz
Vstup do programu (přihláška) na www.ProdejSvujTalent.cz

728x60.jpg

Brzy po pádu komunistů jsem začal podnikat v oblasti výpočetní techniky. Neprodával jsem počítače, prodával jsem své myšlenky ve formě software. Naprogramoval jsem účetní systém, který používalo v té době tisíce firem. Byla to moc zajímavé doba, bylo to žádané zboží. Stačilo vytvořit program, prodat jich poté bylo možné libovolné množství kusů. Stačilo jen najít kupce. Jsem rád, že jsem se do toho tehdy pustil. Podařilo se mi zachytit nový trend, který živil nejen mě, ale i několik mých zaměstnanců. Cítím, že nyní možná přichází podobná doba, proto mě infopodnikání tak zajímá.

Infopodnikání znamená prodej informací. Jedná se přitom o opakovaný prodej. Neprodává se kusově vyrobené zboží. Jednou vytvořené „zboží“ je možné prodávat opakovaně, libovolnému počtu zákazníků. Vytvoří se jednou, prodat se může stokrát, nebo třeba i tisíckrát. Stejně jako ty účetní programy, se kterými jsem kdysi já rozjel své podnikání. Nese to sebou plno výhod. Takže i proto se začíná kolem infopodnikání rojit plno lidí, kteří se prohlašují za velké odborníky ve své oblasti. Je nutné se ale dávat velký pozor, dá se počítat s tím, že plno takových lidí se snaží jen prostě vytřískat prachy na něčem, co lidé dosud neznají.

Infopodnikání je něco jako zlatá horečka na Aljašce. Za tím zlatým pokladem se vydají davy lidí, zbohatne tam ale jen pár z nich. Těch, kteří dokáží plně využít situace drobných kopáčů zlata, kterým nabídnou své lopaty a krumpáče. Zajímavější ale může být v dnešní době srovnání se systémem letadlo. Nejlíp dopadnou ti piloti, co to vše odstartují a nabalí na sebe své zákazníky. Obojí uvedené mi připomíná současný stav infopodnikání u nás. Mám oči otevřené a sleduji pozorně co se v této oblasti u nás děje. Postupně přitom přicházím na různé souvislosti, které možná dalším stále ještě unikají. A děsím se proto, jak to vše může dál u nás probíhat.

Myslím si, že princip infopodnikání má velkou budoucnost. Sleduji to vše už nějaké roky v zahraničí. Dost se ale obávám toho, že se ta dobrá myšlenka u nás nějak vyvine ve velký podvod na lidi. Podvod, kdy na lidské hlouposti, důvěřivosti a neznalosti zbohatne pár jedinců. To by byla velká škoda. Protože infopodnikání by mohla být naopak šance pro plno běžných lidí se u nás uplatnit, nějaké peníze si přitom svými znalostmi vydělat. Možná jsem ale jen velký snílek a idealista.

Tento text měl původně úplně jiný nadpis. A měl být o něčem jiném. Začal jsem psát úvod k té své myšlence, jenže jak tak píšu, najednou cítím, že ten úvod je už nějaký dlouhý, že už sám o sobě má svůj význam. Dávám ho sem proto samostatně a svou rozepsanou úvahu o Neurorestartu a jeho druhé šanci, který dosti hýbe českým infpodnikáním zveřejním o něco později. Zajímal by mě ale názor čtenářů, kteří už něco o výše uvedené problematice něco ví. Jaký je na to váš názor? Jak si myslíte, že se to bude u nás dále vyvíjet? Nastane i u nás očekávaný boom infopodnikání?

Tohle mě zaujalo 🙂

ANO, mám zájem vstoupit mezi VIP čtenáře tohoto webu, kterým jsou občas a nepravidelně zasílány další zde běžně nepublikované informace, zejuména z oblasti moderního podnikání na internetu. Získám tím větší přehled o dané problematce. Souhlasím, že tyto informace jsou pro mě z-DAR-ma! ZDE najdete podrobnější informace.

Nebude vám chodit žádný SPAM, budete mít možnost se kdykoliv okamžitě odhlásit.

The Author

Petr Ozogán

Hledám nové cesty a možnosti v podnikání.

1 Comment

Add a Comment
  1. Infopodnikání je určitě příležitost. Některé úhly pohledu jsme popsal v článku na http://tomasgresek.cz/podnikani-meni-tvar/ . Jako každý obor a oblast podnikání tady budou ti schopní, neschopní a všehoschopní. Infopodnikání je podle mě něco, jako když začnete cvičit nebo se stanete vegetariánem. Je to o změně životního stylu, musíte opustit řadu zajetých principů a systému. Pak teprve můžete pracovat jinak. Velmi často v souvislosti s infopodnikáním a také třeba s neurorestartem se mluví o podvodu na lidi. Ale lidé přeci nejsou ovce. Lidé se mohou rozhodnout jestli si infoprodukt koupí nebo nekoupí. Je třeba si však uvědomit, že infoprodukty nejsou pro každého. Lidé mají různou úroveň znalostí a různý přirozený způsob učení se. Každý by si měl vybírat co mu vyhovuje. Máme svobodnou volbu – v tomto určitě.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Deník (budoucího?) milionáře © 2014