Kyberšmejdi Kirš a Čmolík, vymývání mozků?

V pátečním vydání Lidových novin vyšel ve víkendové příloze zajímavý článek „Vymýt mozek? Ano, prosím“. Věnuje se na několika stranách aktuálnímu trendu infopodnikání a představuje dva současné (dalo by se říct) vůdce tohoto oboru u nás, Davida Kirše a Jiřího Vokáče Čmolíka. Jeho autorkou je Magdalena Sodomková. Snažím se pochopit její snahu nalézt téma, které zaujme. Určitě ho našla. Škoda jen, že vše pojala svým podáním až dosti bulvárně. Vybírá si pouze fakta vhodná pro ni, ostatní důležitá již pomíjí. Vidí vše jednoznačně negativně, nesnaží se najít (nebo vidět) i určité kladné stránky celé záležitosti. Výsledkem je článek určený pro davy lidí, kteří také bez vlastního úsudku vše odsoudí.


Prodej svůj talent, nový program Davida Kirše

David Kirš v současné době (20/02/2016) spustil nový program, který je nástupce jeno Milionového impéria z roku 2012. Vše přepracoval a doplnil. Pokud proto hledáte nové možnosti v podnikání, možná by vás to mohlo zajímat. Já osobně jsem Milionovým impériem prošel, vydělal jsem díky zkušenostem v něm získaných několik stovek tisíc korun. Budete lepší než já?

Prodej svůj talent - LIVE TRAINING dva akční dny naživo v Brně
Podrobné informace o programu (včetné mého názoru, zda se vyplatí do něj vstoupit) na www.KupInfo.cz
Jak dokázali ostatní prodat svůj talent, Ebook zdarma (126 stran): Milionové příběhy
Registrace na bezplatný seminář na www.ProdejSvujTalent.cz
Podrobné informace o programu na www.ProdejSvujTalent.cz
Vstup do programu (přihláška) na www.ProdejSvujTalent.cz
Co vše řekl David Kirš o programu Prodej svůj talent na prvním zdarma dostupném semináři? Můžete si přečíst ZDE.

728x60.jpg

Po pádu komunismu u nás se mi dostala do ruk knížka Myšlením k bohatství od Napoleona Hilla. Hlavní téma je, že když si něco přejete, jdete za tím, určitě toho dosáhnete. Zejména toho bohatství, které je ostatně už i v názvu knihy. Je nutné si jen zvolit pevně definovaný cíl. Něco takového jsem četl poprvé. Věřil jsem tomu, že něco takového je možné. Začal jsem podnikat a stanovil jsem si cíl vydělat během jednoho roku jeden milion korun. Což byla pro mě na začátku podnikání neskutečná představa něčeho takového dosáhnout. Zejména v době počátku podnikání u nás. Programoval jsem a prodával programy na vedení účetnictví podnikatelů. Docela se dařilo, zájem byl velký a během roku byl obrat téměř dva miliony korun. Ano, obrat, ne zisk. Je mi jasné, to je rozdíl. Ale i tak, do dvou let nastala i ta situace, kdy jsem nahoře na bankovním výpise viděl milionovou částku, kterou jsem měl k dispozici.

Dnes je ta kniha již překonaná, nyní je už nutné hledat další cesty. Mě ale tehdy ale hodně pomohla. Nebýt toho, že jsem věřil tomu, že je to možné, možná by to dopadlo nějak jinak. Někdo mi ale ukázal cestu a dal mi víru, že je to možné dosáhnout. Je pravda, stálo mě to jen 38 korun, tehdy ještě československých. Což byla cena knihy Myšlením k bohatství. Nyní se už prodává ve stejném vydání za skoro 200 korun. Obecně, cena za vzdělání za tu dobu hodně vzrostla. Samotná kniha toho moc nedá, tu člověk často přečte a odloží, často s nulovým účinkem. Existují ale různé kurzy a semináře, které jsou mnohem účinnější. Bohužel ale také dražší. Například Milionové impérium Davida Kirše a Neurorestart Jiřího Vokáče Čmolíka, kterých se článek v Lidových novinách týká. Tím prvním jsem prošel, s tím druhým jsem měl možnost se u někoho dosti důkladně seznámit.

Nevstupoval jsem do Milionového impéria s tím, že dostanu přesný návod jak vydělat do roka milion korun. Počítal jsem s tím, že získám nějaké zajímavé zkušenosti, že se dostanu k lidem, co mě posunou dál. Hledal jsem vlastní cestu, kterou mám jít. Taky se mi nelíbí lákat lidi na vidinu bohatství bez práce. Je ale vidět, že tohle obecně u nás stále funguje. Naivita lidí je velká a dávám tímto v mnohém za pravdu uvedenému článku, i Petrovi Jeníkovi. Nelíbí se mi ale styl, kterým to vše prezentují. Já osobně jsem s tím, co jsem získal naprosto spokojený. A vlastně jsem i rád, že toho Kirš více ani nenabízel. Právě v tom totiž vidím svou příležitost, na které už nějakou dobu pracuju. A je mi jedno, že to není vidět do roka od mého absolvování impéria. Nikam se nehoním, nechci prodávat nereálné sny. Chci nabídnout něco uskutečnitelného, právě pro lidi co neví jak dál.

V tom článku v Lidových novinách výše uvedené absolutně pomíjejí. Ano, Kirš použil hodně bulvární styl, kterým nalákal plno lidí. Na druhou stranu ale mohl některým z nich ukázat cestu a možnosti, kudy jít dál. Záleží už jen na lidech, jak a zda toho jsou schopni to využít pro sebe. U nás plno lidí brečí, že je vše špatně, že ani nemá cenu se o něco snažit. Třeba si jen nevěří, neví jak se do toho pustit, neznají jak to vše udělat, … Stále věřím tomu, že Kirš ukázal mnohým cestu. Je ale nutné, aby to byl jen směr, realizaci ale udělali jinak, čistěji a bez slibování nereálných možností.

Článek se také zabývá obsáhle Jiřím Vokáčem Čmolíkem. Ten ve svých materiálech uvádí, že jeho Neurorestart je založen na vědeckém výzkumu v různých laboratořích. Mně samotnému se taková tvrzení zdála dosti nereálná. Spíše jsem to vše bral vše jako ovlivňování lidí a vymývání mozků. S cílem, aby si jeho Neurorestart koupili. Jsem proto rád, že si někdo udělal tu práci zjistit, zda mohl Čmolík uváděné výzkumy provést. Například, testování výsledků pomocí magnetické rezonance. Ono to zní dosti vědecky, plno lidí tomu může při své inteligenci věřit. Jenže je to vůbec reálné? Podle článku a vyjádření odborníků absolutně ne. Stejně tak je vyvráceno i několik dalších Čmolíkových tvrzení. Kde je tedy pravda? Předpokládám, že někde v Matrixu.

Znovu ale, snažím se v tom vše vidět i tu druhou stranu. Věřím tomu, že se určitě najde dost lidí, kterým tohle vše pomůže. Nedávno jsem zahlídnul na YouTube hodinové video mladého kluka, s totálně vymytým mozkem od Čmolíka a Kirše. Tupě opakoval jejich fráze a myslel to naprosto vážně. Ano, možná vymytý mozek, ale pokud si za tím opravdu stále půjde, věřím tomu, že se mu to může povést. Stejně tak, i dalším lidem mohl Kirš a Čmolík ukázat cestu. A to je podle mě dost důležité. A proto si myslím, že nelze vše jednoznačně a kategoricky odsoudit.

A můj závěr z toho všeho? Článek v Lidových novinách je stejně bulvární, jako podnikání pánů Kirše a Čmolíka. Redaktorka hledala vše, čím by je odsoudila. Nedala si ale dost práce zjistit více faktů, jak by si rozsah takového článku určitě zasloužil. Nesnažila se nalézt druhou stranu toho problému. A jen tak mimochodem, Čmolík se jmenuje Jiří, ne Václav jak je v jednom místě článku uvedeno! Na Václaváku má jen své „laboratoře“.

A nakonec, kde všude se o tomhe taky píše:

Tohle mě zaujalo 🙂

ANO, mám zájem vstoupit mezi VIP čtenáře tohoto webu, kterým jsou občas a nepravidelně zasílány další zde běžně nepublikované informace, zejuména z oblasti moderního podnikání na internetu. Získám tím větší přehled o dané problematce. Souhlasím, že tyto informace jsou pro mě z-DAR-ma! ZDE najdete podrobnější informace.

Nebude vám chodit žádný SPAM, budete mít možnost se kdykoliv okamžitě odhlásit.

The Author

Petr Ozogán

Hledám nové cesty a možnosti v podnikání.

9 komentářů

Add a Comment
  1. A jsme u toho. Přesně co jsem psal v tom článku. Víte že jsou to lháři a podvodníci, ale stejně se jich zastáváte 🙂
    Mimochodem dnes jsem napsal další článek o tom, jak Kirš zneužil jméno Radima Jančury. Další podvod. To vám fakt nestačí.
    Ta myšlenka jak snadno k milionům přijít je prostě natolik lákavá a jejich podání natolik manipulativní, že se odproštění od té myšlenky je asi fakt těžký.
    Všichni kdo šli do milionového imperia tam šli s tím, aby se dozvěděli návod na zbohatnutí. Nikdo tam nešel kvůli namotivování. To teď jen všichni říkají, aby nebyli za voly.

    1. Pane Jeníku, máte v mnohém pravdu. Podáváte ji sice velmi drsným způsobem, ale nedivím se Vám. Také si myslím, že obhajovat věc, která není v pořádku, je chyba, ať už se to někomu líbí anebo ne. Věci je třeba nazývat pravým jménem, nic si nepřibarvovat na růžovo. A to i v takovém případě, že by taková věc mohla v rámci placebo efektu někomu pomoci. Nevylučuje se totiž možnost, že i ze „špatné věci“ může nakonec vzejít něco dobrého. Však pole se také hnojí, no a nakonec to vede k vyšším výnosům… vždy je ale třeba vědět, kde je sever.

  2. Petře líbí se mi vaše články. Líbí se mi jak hledáte objektivní pravdu. Velmi často si kladu podobné otázky. Chybí mi však odpovědi a odpovědi mi trošku chybí i v tomto článku. Já jsem k tomu napsal na svém blogu -http://tomasgresek.cz/kvalita-nebo-kvantita-aneb-kdy-vyhasnou-superstar-v-infopodnikani/. To vidím jako ten největší problém. Prošel jsem MIO a EMAIL ACADEMY a NEURORESTART. Podle mě hodnotit Davida Kirše a Jiřího Vokáče Čmolíka je velmi těžké a já k tomu nemám dostatek relevantních informací. Je osobně jsem rád, že jsem projekty prošel. Jsem však překvapený výsledkem zejména MIA a EA. Čekal jsem, že tady vznikne řada skvělých produktů. Ten systém, který nabízí David Kirš je dobrý. Ale ty produkty nevznikají nebo nejsou kvalitní nebo úspěšné. Proč? Proč? Ti co něco umí neumí používat nástroje infomarketingu nebo se štítí manipulativních praktik. Kde je zakopaný pes? Podle mě e v každém z nás. Je třeba se podívat do sebe. A jít vlastní cestou. Přestat hodnotit Kirše, Čmolíka i Jeníka.

    1. Já osobně jsem očekával od MI mnohem více, zejména v praktické části jak to dát vše dohromady. A myslím si, že tohle může být problém i u ostatních. Nedokáží ty znalosti prostě převést do praxe. Tápou v aplikacích, které si musí navíc za velké peníze dokoupit. Právě i pro tyhle lidi se snažím něco nachystat. Protože se motám kolem počítačů a internetu, dokážu se s tím nějak porvat. Dávám proto dokupy nějaké snadno aplikovatelné řešení i pro ostatní.

      Jsem rád, že jsem si tím vším prošel. I díky tomu si myslím, že dokážu plno věcí pochopit a poznat problémy a očekávání ostatních. Jen mě někdy dokáže naštvat nějaký veřejný názor, na který se snažím reagovat. Snažím se přitom vidět vše z různých stran, proto v mnoha věcech vidím klady i zápory. Přesto jsem stále zastánce Infomarketingu a Infoproduktů.

      1. Petře moc se mi líbí Váš přístup. Asi oba hledáme cestu jak dál. Řada věci se nám nelíbí. Ale jak u MIA, tak i Neurorestartu zafungoval marketing. A kdyby do toho tak nešli tak, o infomarketingu a změně myšlení se pořád tady moc neví. To že zejména David nezvládl růst firmy je druhá kapitola. A je to podle mě příležitost pro Vás a řadu dalších (clipsan, optimizepress atd.) Držím Vám palce, ať to rozjedete.

  3. Dobry den v prvom rade by sa mal každý človek pozriet na seba v zrkadle a položiť si otázku ; som ze sebou spokojný ? Páčil sa sam sebe? A nie špiniť iných ludi ! Co je vlastne podvod? Skúste to pán redaktor pochopiť je to jeho práca (pána Čmolika ) za ktorú si nechava platiť tak isto ako aj vy si nechavate platiť za svoju prácu. Myslím ze by ste mali zmeniť svoj zivot a začať sa usmievať na svet uvidíte ze sa nebudete hnevať na nikoho a nebudete závidieť iným ľudom ich úspech . Verte úľavi sa Vám. A ked uz naozaj chcete ,, chrániť ´´ ludi od podvodníkov mali by ste navštíviť kostoli( fararov) tam su podvodníci,pedofili ale tich sa možno troch bojíte .

  4. Dana Marie Ghiberti

    Pokud jde o pana Čmolíka a jeho Neurorestart – jeho jednotlivá videa jsou složena z bloků, která sestavil na základě spousty hodin četby populárně naučných knih – vím, o čem mluvím, četla jsem je také. Ale kolik je nás takových ??? Mně osobně pomohlo „jsem královna“ a „brýle“.
    David Kirš dal návod, jak objevit ,co všechno umíme a jak to zpeněžit. Že nezvládáme technickou stránku věci ? Může za to snad David ? Ne, MY pouze MY. Tak se to holt budeme muset naučit.
    Kritizovat umí každý, něco vytvořit je už horší.
    Dana M. Ghiberti

  5. Zaplaťbánbůh za ty dvaodvážné mladé muže,kteří dělají v našem velmi nedůvěřivém a do značné míry zakomplexovaném národě osvětu na srozumitelné a přístupné úrovni a snaží se ukazovat cestu,jak být v dnešní době šťastnější,úspěšnější i psychicky odolnější.Vypadá to jednoduše až podbízivě,ale bez podobného druhu znalostí se těžko dá posunout dál v dnešní době či získat jistý náhled bez toho,že by člověk musel rezignovat či stáhnout se do pozadí.V zahraničí předávání podobných vědomostí či znalostí stojí mnohem víc-peněz.Znalosti o fungování mozku jsou pravé a velmi pakticky podávané.Navíc člověk poznává,jak mu chybí základní znalosti jak o fungování peněz,tak marketingu.Považuji to za určitý,v dnešní době stále více preferovaný, způsob vzdělávání-ve skutečnosti dost šetří čas-podáním- poměrně komplexním -znalostí s aplikací v kratším čase než by člověk zdlouhavě samostudiem někde sháněl.

    1. Milá Dagmar, Zaplaťbánbůh za ty dvaodvážné mladé muže ..cituji vaše slova …. myslíte že to dělají pro vás? položte si tuto otázku, dělají to jen a pouze pro sebe, pokud by to dělali pro vás tak z čisté lásky k bližnímu svému pak největší odměnou pro ně by mělo být vaše nové štěstí a ne vaše peníze

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Deník (budoucího?) milionáře © 2014